VHF contest 2003

S nápadem odjet VHF contest 2003 z nějakého kopce přišel Pavel OK1ADT zhruba týden před závodem, který se konal jako již tradičně první víkend v září. Výběr kóty byl celkem jednoduchý, zvolili jsme náš oblíbený Anenský vrch v Orlických horách ve čtverci JO80GF, mající 995 metrů nad mořem, což pro naše podmínky a vybavení je zcela dostačující. Po krátké domluvě jsme se dali ihned do organizování a shánění materiálu a vybavení. Vzhledem k absenci elektrické sítě jsme zvolili pro vybavení elektrocentrálu, stožár jmse použili klubový 12ti metrový skládací, u antény padla volba na 7 el. yagi DK7ZB. Transciever jsme zvolili mobilku Kenwood Tr751E společně s 100 watovým tranzistorovým zesilovačem. Jako vysílací stanoviště byl stanoven Pavlův Mercedes 207 a ubytování jsme si zřídili v osvědčeném stanovleku ruské koncepce Skif od firmy M4.

Po týdnu horlivých příprav a shánění potřebného vybavení nastal již den odjezdu z Pardubic. Vyrážíme dvěma vozy ve složení Dan OK1TDO, Honza OK1ZHS a já OK1TPW vozem Lada 2107 a Zdenda OK1ZDT, Martin a Danek vozem Mercedes 207+skif. Pavel OK1ADT se z rodinných důvodů nemohl vypravit s námi již v pátek, avšak ochotně zapůjčil auto a alespoň nám přislíbil, že nás přijede v neděli podpořit. Na Annenský vrch dorážíme zhruba okolo 18,00 a ihned probíhá rozbalování a stavba obytného stanu pokud je na to ještě světlo. Po postavení následuje čas na příjemnější věci jako je společná večeře a debata nad tím jak a kde ráno zřídíme vysílací stanoviště. Zhruba v 22,30 nás z družné debaty vyrušuje skupinka nočních turistů kteří zavítali na  kótu, po chvíli odpočinku nás opouštějí a my uléháme ke spánku. Ráno se probouzíme do modré oblovy a krásně slunečného dne. Začíná stavba antén , stožáru, zřizování vysílacího pracoviště a dalších potřebných věcí. Danek s Martinem dostávají za úkol umístění elektrocentrály a stavbu improvizovaného přístřešku, ostatní montují antény. Po obědě zařizujeme v Mercedesu vysílací pracoviště zprovozňujeme vysílací techniku a snažíme se navazovat první zkušební spojení. Samotný průběh závodu snad není třeba více popisovat u rádia jsme se střídali všichni ve více či méně pravidelných intervalech. V sobotu večer nás přijeli podpořit v našem snažení Salfa s Davidem. Pavel OK1ADT splnil svůj slib a dorazil sólo v neděli dopoledne. Jistým rozptýlením v průběhu závodu nám byla možnost testovat z kopce možnost dálkového příjmu rozhlasu v pásmu vkv a také nutnost vysvětlovat kolemjdoucím turistům kdo že to vlastně jsme, čím že se to vlastně zajímáme a proč to vše zrovna tady. 

Během závodu se nám podařilo navázat 365 spojení s celkovým počtem 83 545 bodů.

Na závěr bych chtěl jménem celého kolektivu poděkovat těm bez jejich pomoci by se naše snažení mohlo jen těžko uskutečnit. Velké poděkování patří: Pavlovi OK1ADT za sehnání povolení k vjezdu do CHKO a zapůjčení auta, panu ing. Janu Zemanovi a firmě Elektronik za zapůjčení elektrocentrály, pánům Ondrovi OK1CDJ a Bobovi OK1CDK za zapůjčení antény, kabelů, notebooku, rádia Kenwood TR751E a tranzistorového koncového stupně a dalších drobností a v poslední řadě všem jež se celé akce zúčastnili .

 

Fotogalerie

 

sobotní ráno bylo ve znamení stavby stožáru

sobotní ráno bylo ve znamení stavby stožáru

pohled na rozloženého Skifa

provizorní přístřešek nad elektrocentrálou Honda

vysílací pracoviště

antény na 144 a 100 MHz

pohled z přístupové cesty

naše ležení

naše ležení

naše ležení

naše ležení

naše ležení

pohodová atmosféra vládla celému víkendu

tady zrovna vysvětluju turistům účel našeho počínání

Zdenda OK1ZDT na pracovišti

pohled směrem na Velkou deštnou

pohled směrem do vnitrozemí

bourání stožáru

bourání stožáru

balení a příprava na odjezd

OK1KCI contest gang: Dan OK1TDO, Martin, Danek, Honza OK1ZHS, Ivan OK1TPW, Zdenda OK1ZDT a ležící Pavel OK1ADT

 

zastávka na Mezivrší při cestě zpátky


Naše výsledky:

výpis deníku